Design sprint

Van idee tot gevalideerd concept binnen een week met zoveel mogelijk relevante experts in een pressure cooker-sessie.

Design Sprint is een snelle methode om informatie te verzamelen en te leren zonder eerst te bouwen en lanceren.

Wat zijn de stappen?

Het begint met het definiëren van het probleem. Nadat het probleem is gedefinieerd wordt de methode bepaald om de uitdaging op te lossen. Er zijn zes manieren om de uitdaging op te lossen.

Begrijpen

Het doel van de eerste fase is om te begrip van het product/project te krijgen. 

Divergeren / Schetsen

Alles is mogelijk. Deelnemers aan de Design Sprint moeten alle mogelijke oplossingen voor hun gebruikersproblemen onderzoeken.

Beslissen

Tijd om alle ideeën door te nemen en als team te stemmen op de beste opties.

Voorlopig ontwerp

Prototyping en testen zonder veel tijd, geld of middelen te investeren.

Valideren

Laat het team verschillende manieren leren om in een nieuwe vorm te ontwerpen, maar hoort ook elkaars standpunten over hun eigen ontwerpen.

case-img-HCF

Heineken

Biertje? 160 jaar marketing en reclame digitaal

UNESCO

UNESCO

Interactieve datavisualisaties voor een betere wereld

case-img-PZH

Provincie Zuid-Holland

Nieuwe structuur & design voor Zuid-holland.nl

redcross case

Rode Kruis

Webshop voor het Rode Kruis