Nieuwe eigenaar. Nieuwe start
Vrij Nederland is in de Tweede Wereldoorlog opgericht als verzetskrant en in de jaren 1970 en 1980 moest je VN lezen. VN deed ertoe.
Alsnog volledig digitaal
Met de digitalisering van de wereld zette de teloorgang van Vrij Nederland in. De oplage daalde naar een dieptepunt en digital natives - Nederlanders opgegroeid met internet - kennen de naam niet eens.
In recordtempo nieuw platform
De nieuwe eigenaar ziet volop ruimte voor groei. Maar dan digtiale groei. Daarvoor moet alles op de schop, het merk en het product.
Sprint to market
Voor de nieuwe eigenaar is snelheid heel belangrijk. Liever gisteren dan morgen. Met een slimme releasestrategie hebben we het oude platform niet in een keer vervangen. Hierdoor kunnen de waardevolste vernieuwingen zo snel mogelijk worden ingezet.
App
In 3 maanden heeft het team een compleet nieuw platform neergezet: een nieuwe strategie, een nieuwe website en ook een nieuwe app. Dat laatste is cruciaal voor een journalisitek merk dat verhalen naar lezers wil brengen.
Nu. De Week. De maand
Als maandblad was Vrij Nederland niet relevant genoeg. Als digitaal merk zit het dichter op het nieuws en is het elke dag relevant, snel en langzaam, intellectueel en streetwise.